سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/11/24
1:28 ع

از نبی مکرم (ص) روایت شده ، همانا آنحضرت فرمود

که برای برادرم علی فضیلتهای بیشماریست . هر کس یکی از آنها را نقل کند و اقرار به آن فضیلت داشته باشد خداوند گناهان گذشته و آینده او را بیامرزد و هر کس فضیلتی از او را بنویسد تا آنگاه که نوشته باقی باشد فرشتگان برایش طلب آمرزش می کنندو هر کس فضیلتی از آنها را گوش دهد خداوند گناهانی را که بوسیله گوش انجام داده بیامرزد و هر کس به فضیلتی از فضایل او نگاه کند گناهانی که بوسیله چشم انجام داده است آمرزیده شود.

و نیز رسولخدا فرمود که دوستی علی عبادت است خدا ایمان بنده ای را نمی پذیرد مگر بوسیله دوستی علی و دوری از دشمنان او . رسول الله (ص) فرمود اگر درختان قلم و دریاها مرکب و جنیان حسابگر و آدمیان کاغذ نمی توانند فضایل علی ابن ابیطالب (ع) را بشمارند.

 

فضایل امیر المومنین علی ابن ابیطالب(ع)

ایشان پرورش یافته و تربیت شده در ایمان است و آلوده به آلودگی زمان جاهلیت نشده است. دوستیش بر همه کس واجب است  زیرا که ذوالقربی و از نزدیکان پیامبر و هاشمی است و جای شک و تردید نیست که نسب و نزدیکی به پیامبر خود فضیلتی بزرگ است .

دوست ترین مردم به سوی خدا تعالی است و بعضی از فضایل انحضرت فضیلت مباهله است.

همانا فرزندانش امامان و پیشوایان معصومی هستند که خدا طاعتشان را بر تمام بندگان واجب کرده است و خدا آلودگی را از آنان زدوده است و ایشان را پاک و پاکیزه قرار داده است .

اولی آنان امام معصوم ابو محمد حسن ابن علی پاکدامن و آخر ایشان امام قائم (ع) است.ایشان همانا نیرومند و شجاع و شمشیر خدا و برطرف کننده غمها از چهره رسولخدابودند...

 

ترجمه ارشاد القلوب دیلمی    


مشخصات مدیر وبلاگ
 
رهگذر[99]
 

آنچه اندیشی پذیرای فناست/آنچه در اندیشه ناید آن خداست


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ