سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

88/6/31
1:48 ع

از نبی اکرم (ص) روایت شده که:

که برای برادرم علی (ع) فضیلت های بیشماریست، هر کس یکی از آنها را نقل کند و اقرار هم به آن فضیلت داشته باشد خداوند گناهان گذشته و آینده او را بیامرزد و هر کس فضیلتی را از او بنویسد تا آنگاه که نوشته باقی باشد فرشتگان برایش طلب آمرزش می کنند و هر کس فضیلتی از آنها را گوش دهدخداوند گناهانی را که بوسیله گوش انجام داده بیامرزد و هر کس به فضیلتی از فضایل او نگاه کندگناهانی که بوسیله چشم انجام داده است آمرزیده شود.و نیز رسولخدا فرمود که دوستی علی عبادت است . خدا ایمان بنده ای را نمی پذیرد مگر بوسیله دوستی علی و دوری از دشمنان او و رسولخدا فرمود: اگر درختان قلم و دریاها مرکب و جنیان حسابگر و آدمیان کاغذ ،نمی توانند فضایل علی ابن ابیطالب (ع) را بشمارند.

فضایل امیر المومنین علی ابن ابیطالب (ع)

ایشان پرورش یافته و تربیت شده در ایمان است و آلوده به آلودگی زمان نشده است. دوستیش بر همه کس واجب است زیرا که او ذوالقربی و از نزدیکان پیامبر و هاشمی است و جای شک و تردید نیست که نسب و نزدیکی به پیامبر (ص) خود فضیلتی بزرگ است . دوست ترین مردم به سوی خداتعالی است و بعضی از فضایل آن حضرت فضیلت مباهله است.

همانا فرزندانش امامان و پیشوایان معصومی هستند که خدا طاعتشان را بر تمام بندگان واجب گردانیده است و خدا آلودگی را از آنان زدوده است و ایشان را پاک و پاکیزه قرار داده است . اولی آنان امام معصوم ابو محمد حسن ابن علی پاکدامن و آخر ایشان امام قائم (عج) است.ایشان همانا نیرومند و شجاع و شمشیر خدا و برطرف کننده غمها از چهره رسولخدا بودندو.....

                                                                                                               (ترجمه ارشاد القلوب دیلمی)


مشخصات مدیر وبلاگ
 
رهگذر[99]
 

آنچه اندیشی پذیرای فناست/آنچه در اندیشه ناید آن خداست


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ